Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies klikając przycisk Ustawienia. Aby dowiedzieć się więcej zachęcamy do zapoznania się z Polityką Cookies oraz Polityką Prywatności.
Ustawienia

Szanujemy Twoją prywatność. Możesz zmienić ustawienia cookies lub zaakceptować je wszystkie. W dowolnym momencie możesz dokonać zmiany swoich ustawień.

Niezbędne pliki cookies służą do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej i umożliwiają Ci komfortowe korzystanie z oferowanych przez nas usług.

Pliki cookies odpowiadają na podejmowane przez Ciebie działania w celu m.in. dostosowania Twoich ustawień preferencji prywatności, logowania czy wypełniania formularzy. Dzięki plikom cookies strona, z której korzystasz, może działać bez zakłóceń.

Więcej

Tego typu pliki cookies umożliwiają stronie internetowej zapamiętanie wprowadzonych przez Ciebie ustawień oraz personalizację określonych funkcjonalności czy prezentowanych treści.

Dzięki tym plikom cookies możemy zapewnić Ci większy komfort korzystania z funkcjonalności naszej strony poprzez dopasowanie jej do Twoich indywidualnych preferencji. Wyrażenie zgody na funkcjonalne i personalizacyjne pliki cookies gwarantuje dostępność większej ilości funkcji na stronie.

Więcej

Analityczne pliki cookies pomagają nam rozwijać się i dostosowywać do Twoich potrzeb.

Cookies analityczne pozwalają na uzyskanie informacji w zakresie wykorzystywania witryny internetowej, miejsca oraz częstotliwości, z jaką odwiedzane są nasze serwisy www. Dane pozwalają nam na ocenę naszych serwisów internetowych pod względem ich popularności wśród użytkowników. Zgromadzone informacje są przetwarzane w formie zanonimizowanej. Wyrażenie zgody na analityczne pliki cookies gwarantuje dostępność wszystkich funkcjonalności.

Więcej

Dzięki reklamowym plikom cookies prezentujemy Ci najciekawsze informacje i aktualności na stronach naszych partnerów.

Promocyjne pliki cookies służą do prezentowania Ci naszych komunikatów na podstawie analizy Twoich upodobań oraz Twoich zwyczajów dotyczących przeglądanej witryny internetowej. Treści promocyjne mogą pojawić się na stronach podmiotów trzecich lub firm będących naszymi partnerami oraz innych dostawców usług. Firmy te działają w charakterze pośredników prezentujących nasze treści w postaci wiadomości, ofert, komunikatów mediów społecznościowych.

Więcej
Powróć do: Urząd Miasta Piły

Kodeks etyki pracowników Urzędu Miasta Piły

Załącznik
do Zarządzenia nr 635(16)13
Prezydenta Miasta Piły
z dnia 31 stycznia 2013 r.

KODEKS ETYKI PRACOWNIKÓW URZĘDU MIASTA PIŁY

Mając na względzie dążenie do ciągłego doskonalenia sposobów wykonywania zadań publicznych i konieczność prawidłowego zaspokajania zbiorowych potrzeb mieszkańców ustanawia się zbiór zasad dobrej praktyki administracyjnej będący Kodeksem Etyki Pracowników Urzędu Miasta Piły. Zasadami tymi winni kierować się wszyscy pracownicy Urzędu zarówno w miejscu pracy jak i poza nim.
Kodeks Etyki oparty jest na podstawowych i uniwersalnych wartościach: uczciwości, sprawiedliwości, szacunku, prawdzie, godności i lojalności. Przestrzeganie wartości opisanych w Kodeksie jest gwarancją wysokich walorów moralnych osób zatrudnionych w Urzędzie Miasta Piły. Postępowanie zgodne z kodeksowymi zasadami jest także urzeczywistnieniem wizji uczciwej, otwartej, przyjaznej i nowoczesnej administracji. 

§ 1. 

Zasadami wyznaczającymi właściwą postawę etyczną pracowników Urzędu Miasta Piły są:

  1. uczciwość i rzetelność – sumienne wykonywanie swoich obowiązków, dążenie do osiągnięcia najlepszych rezultatów swej pracy, wnikliwe oraz rozważne wykonywanie powierzonych zadań, twórcze podejmowanie zadań, nie uchylanie się od trudnych rozstrzygnięć oraz odpowiedzialności za swoje postępowanie, właściwe korzystanie ze statusu urzędnika,
  2. kompetencja i profesjonalizm – dbanie o rozwój własnej wiedzy, doświadczenia i kultury osobistej, pogłębianie swoich kwalifikacji zawodowych, specjalizowanie się w wyznaczonych zadaniach, angażowanie się w przedsięwzięcia nie podważające wiarygodności i powagi urzędnika,
  3. odpowiedzialność – identyfikowanie się z zadaniami, które się wykonuje i celami do których zobowiązuje praca, wiązanie się danym słowem i czynem, kreowanie postaw odpowiedzialności za współpracowników i podwładnych oraz za powierzone mienie,
  4. życzliwość i uprzejmość – wykonywanie obowiązków z szacunkiem dla innych, służenie radą i pomocą, wyjaśnianie, doradzanie, bycie dyskretnym i taktownym, utrwalanie przyjaznej atmosfery w pracy, kierowanie się wysoką kulturą osobistą, propagowanie dobrych obyczajów, postępowanie przyjazne i akceptowane przez otoczenie,
  5. bezstronność i bezinteresowność – obiektywne wypełnianie obowiązków służbowych, zachowanie wolne od podejrzeń o stronniczość i interesowność, powstrzymywanie się od działań arbitralnych mogących mieć wpływ na załatwianie sprawy, równe traktowanie wszystkich osób, kierowanie się w pracy interesem wspólnoty samorządowej, nie przyjmowanie korzyści materialnych ani osobistych, jawne i zrozumiałe wykonywanie zadań wyznaczonych przez przełożonych,
  6. neutralność polityczna i światopoglądowa – zachowywanie postawy apolitycznej i wolnej od uprzedzeń, nie uleganie presjom i naciskom, nie manifestowanie publiczne swoich przekonań i sympatii, wykonywanie zadań bez względu na własne poglądy, zachowywanie czytelnych i przejrzystych relacji z osobami pełniącymi funkcje publiczne,
  7. praworządność – działanie ze szczególną starannością, według najlepszej wiedzy i woli, angażowanie wszystkich swych umiejętności dla prawidłowego rozstrzygania spraw, dokonywanie ocen, opiniowanie zgodnie ze stanem faktycznym, w oparciu o czytelne kryteria, wykonywanie zadań z poszanowaniem prawa,
  8. godne zachowanie w pracy i poza nią – przestrzeganie zasad poprawnego zachowania, uwzględnianie norm ogólnospołecznych, dbanie o pozytywny obraz Urzędu, własnej pracy i osoby, dawanie świadectwa swoją postawą jako wzoru do naśladowania, unikanie kontrowersji w zachowaniu i wyglądzie, angażowanie się w przedsięwzięcia kreujące korzystny wizerunek pracownika Urzędu,
  9. lojalność i powściągliwość – gotowość do wykonywania poleceń służbowych w sposób gwarantujący poszanowanie prawa i ograniczający możliwość popełniania pomyłek, rozważne, rozsądne i przemyślane wypowiadanie się na temat działalności Urzędu i pracy całej administracji publicznej, propagowanie opinii o zadaniach Urzędu Miasta Piły jako niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania gminy i jej mieszkańców,
  10. aktywność – twórcze realizowanie obowiązków służbowych, dociekanie prawdy, interesowanie się trybem i sposobem załatwiania spraw, w których jest się jedynie współuczestnikiem, wykonywanie pracy z zaangażowaniem, dążenie do sprawnego prowadzenia postępowań, świadczenie stronom niezbędnej pomocy i rady.

§ 2.

Procedura postępowania w przypadku naruszeń Kodeksu Etyki.

  1. W przypadku zaobserwowania sytuacji mogącej świadczyć o wystąpieniu incydentu naruszenia postanowień Kodeksu Etyki pracownik Urzędu powinien zgłosić swoje wątpliwości do bezpośredniego przełożonego. Osoba przyjmująca zgłoszenie powinna zagwarantować anonimowość osobie zgłaszającej oraz dokonać oceny zgłoszenia. Po dokonaniu oceny zgłoszenia, w przypadku stwierdzenia jego zasadności, Kierownik Urzędu lub osoba przez niego upoważniona będzie podejmować stosowne kroki wobec osoby, która dopuściła się naruszenia postanowień niniejszego kodeksu.
  2. Naruszenie postanowień Kodeksu: 
    • spowoduje odpowiedzialność porządkową oraz przewidziane prawem konsekwencje,
    • znajdzie odzwierciedlenie w okresowej ocenie pracowników dokonywanej zgodnie z obowiązującymi przepisami w Urzędzie Miasta Piły.

PREZYDENT MIASTA PIŁY
/-/ Piotr Głowski

DO GÓRY
Dziękujemy, teraz zawsze będziesz na bieżąco!
Przeglądasz tę stronę w trybie offline.
Przeglądasz tę stronę w trybie online.