Dobre praktyki w przedszkolu – szkolenia nauczycieli
Oddziały przedszkolne w Szkole Podstawowej nr 2 im. Olimpijczyków Polskich w Pile, kontynuują realizację projektu Erasmus+ „Trudne tematy w dobrej zabawie-wychowanie ku przyszłości”.
Dobre praktyki w codziennej pracy z małym dzieckiem pozwalają stosować różnorodne metody pracy, które są dopasowane do potrzeb dzieci i ich możliwości. Są też dla nauczycieli alternatywą w sposobie realizacji podstawy programowej.Projekt „Trudne tematy w dobrej zabawie-wychowanie ku przyszłości”, zakłada wymianę takich praktyk , co jest bardzo cennym doświadczeniem dla nauczycieli i formą uatrakcyjniania zajęć z małym dzieckiem.
- W naszej szkole odbyło się szkolenie z dobrych praktyk dla nauczycieli-partnerów projektowych z Hiszpanii i Grecji. Uczestnicy zapoznali się z 2 dobrymi praktykami zgłoszonymi w projekcie: zabawy fundamentalne w przedszkolu-przedsiębiorczość oraz elementy metody edukacja przez ruch. Szkolenia poprowadzili nauczyciele z oddziałów przedszkolnych Teresa Soja i Ewa Filipiak. Do realizacji projektu włączono dyrektora szkoły Barbarę Ochocką, która sprawuje nadzór pedagogiczny nad oddziałami przedszkolnymi utworzonymi właśnie od tego roku szkolnego – informuje koordynator projektu Lidia Wójciak .
Czterech nauczycieli z pilskiej „Dwójki” natomiast, uczestniczyło w szkoleniu z dobrych praktyk w hiszpańskiej Gironie, w zespole szkolno - przedszkolnym Pla de Girona. Intensywne szkolenie pozwoliło nauczycielom poznać zakres 2 dobrych praktyk: metoda Montessori w pracy z małym dzieckiem i gry matematyczno-edukacyjne oraz nauczyć się, jak stosować je w codziennej pracy z dzieckiem w wieku przedszkolnym.
Źródło: Szkoła Podstawowa nr 2 w Pile
Zdjęcia: Szkoła Podstawowa nr 2 w Pile